torsdag 25 juni 2015

[ En kamp mot finnar ]

...och nu menar jag inte dessa människor i Finland som pratar det andra inhemska språket, utan Acne. Eller snarare Vuxen-acne. Så kallade åtminstone läkaren mitt problem vid förra besöket.

Alltså i korthet:
Hade absolut inga finnar i tonåren. Inga problem med hyn. Men för ca 10 år sedan började helvetet. Och de ville aldrig ta slut, den en bölden avlöste den andra. Den ena större än den andra. Sjuka och hemska. Jaa, ni som haft sådana vet vad jag pratar om.
Har besökt läkare ett par gånger, de flesta har rekommenderat P-piller? Jag tänkte att jag minsann tänker försöker hitta ett annat alternativ. Har googlat, frågat runt, läst om olika piller och krämer.
Detta år har jag bl.a. testat dessa:

Absolut ingen effekt på mig.

En läkare bad mig testa denna kräm:
 
 Kanske den hjälper en gnutta, men huden blir galet torr, dessutom är det en lokal behandling.

 Efter lite mera googlande, stötte jag på ALOE VERA.

 Och det här mina vänner, det har överraskat posivitvt.

 Mitt utgångsläge var detta:
Inga extremt stora finnar på bilden, men ni ser ju alla röda fläckar (gamla finnar som sitter kvar i månader).

 Efter 1 månad


 Efter 2 månader.

Jaa, enligt mig en helt okej förbättring. Kommer aldrig att ha en perfekt hy, men det kan jag leva med. Så länge ja slipper dessa Förb*nnade bölder.
Så tills vidare kör vi ALOE VERA!!!!

Någon annan som har flera bra tips?

3 kommentarer:

  1. Varifrån e den där aloevera?:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har köpt min Aloe Vera juice från Cdon.com.

      Radera
    2. Fast det kommer väl egentligen från Fitnesstukku!

      Radera