fredag 6 mars 2015

[ Bland Indianer och Hampa ]

I förrgår (onsdag) besökte jag med ett gäng glada blogg-brudar Terapihörnet i Pargas.


Mera info om deras tjänster och produkter hittar ni på deras HEMSIDA.

Vi fick bekanta oss med (för mig) en helt ny värld! Den ekologiska världen med allt från Indiansocker, Detox-te och Nässlor.



Vi smaka på en hel del drycker och matprodukter. Bl.a. bär, te, vattenkefir, rotsakschips och  Hampakex.



Helt ok smak på dem. Ganska mäktiga och mättande.

Av alla spännande produkter var det egentligen bara en som inte alls föll mig i smaken. Minns tyvärr inte namnet. Men jag tror det var en slags svamp (som blandades med vatten) med stora mängder antioxidanter. Tyvärr, inget för mig.

Men PUKKA te sorterna smakade riktigt bra och lådorna var ju hur tjusiga som helst. Fin gåva!


 Förutom mat, fanns det även en hel del krämer, oljor och kosmetika.


Hade hört gott om märket Weleda, så det fick bli lite tandkräm åt lillkillen (vilken lär vara ok att svälja... ni vet ju själva hur 1-2 åringar tvättar tänderna!)

Förutom tandkrämen plockade jag även med mig hem indiansocker samt bärpulver.
 Produkterna är kanske främst åt Alfons. Försöker så gott det går ännu hålla lite tillbaka hans sockerintag. 


Bärpulvret är testat i gröten. Funkade hur bra som helst. Indiansockret får än så länge vänta. 

Kvar på hyllan blev en massa produkter jag är nyfiken på, så ett återbesök till Terapihörnet lär bli av inom kort.

Med på blogg-träffen var Nina  Tanja, Malin, Rebecka, & Paulina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar