tisdag 4 februari 2014

[ Walk in closet ]

Jag sitter många kvällar i veckan och funderar, ofta precis innan jag somnar. Jag funderar fram och tillbaka på allt man kan fundera på då man skall bygga ett hus.
Har på känn att jag funderar sönder en hel del saker...

Ibland får jag en snilleblixt och min senaste är denna:

[ inspirationsbild: IKEA ]

Tänkte man skulle skippa dörren in till klädrummet och endast använda sej av ett snyggt draperi. Öppningen in till klädrummet skulle bli större och ingen dörr som är i vägen när den är öppen.
Andra alternativet skulle vara en skjutdörr.

Nå, jag hinner ännu komma på nya tankar... trust me!!

5 kommentarer:

  1. Den där bilden är underbar!!!
    Gillar den skarpt, olika nyanser av vitt, så fint så fint! :)
    Kram Madde

    SvaraRadera
  2. Har själv en walk in C. Älskar den över allt annat. Med dörr, skönt att kunna stänga om..om inte annat än för allt damm. Sovrum och sängkläder medför mycket damm...med dörren öppen till WiC drar dammet dit och dammar kläderna. Vissa stunder saknar jag vanliga skåp med dörrar på grund av detta. Så som sakt..skönt att kunna stänga igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har åxå funderat en hel del på dammet, därför är även skjutdörren ett start alternativ!!

      Radera
  3. Helt underbar bild! Detdär med damm är ju nog ett litet minus med det alternativet, men å andra sidan så behöver man ju bara snegla på bilden för att komma på andra tankar! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, man får lite beslutsångest med tanke på dammet. På bilden har de ju dessutom dörrar till skåpen, och de hade inte vi tänkt ha när det är ett klädrum. Man vill ju liksom se vad man har :). Nå som tur behöver jag inte riktigt ännu göra ett beslut!!

      Radera