lördag 22 februari 2014

[ Pojkrum ]

Tänker i stort sätt Dag & Natt på vårt kommande hus! Försöker tänka på det mesta för att vi inte ska behöva harma och ångra oss i efterhand. Inte så mycket i alla fall!!

Men ibland är det bara skönt att tänka på inredning, på allt som tilltalar en själv.
Om vi tar t.ex. barnrum. Kombinationen nedan är ett väldigt stark alternativ för tillfället. 
Panel och tapet.


Och om vi tänker POJKrum är färgskalan följande:

MINT-GRÅ-GRÖN



Och ibland fastnar jag totalt i detaljer.
Gillar sjukt mycket att ha en tallrikshylla i barnrummet, fylld med böcker... vilka även dom matchar till färgskalan. Som t.ex. här:


[ Alla bilder lånade från internet ]

Nu måste jag bara fortsätta jakten på mintgröna Barnböcker, någon som har tips?
De får ju hemskt gärna ha ett trevligt innehåll också!!

6 kommentarer:

  1. "Den skimrande barnkammarboken" ser åtminstone ganska mintgrön ut :) fler av barnkammarböckerna har väldigt fina färger!

    SvaraRadera
  2. O sen e Mio min Mio mer mintgrön än turkos, efter mycket omdebatterande här hemma :) men du får själv avgöra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahah jag har aldrig sett boken Live...måst ta en titt!! :D

      Radera
  3. Den gamla upplagan av stora Emilboken ser i mina ögon oxå ganska mintgrön ut... Det var ju inspirerande det här :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du tycks ha många böcker på lager!! :) Ska ta och kolla upp det där med Emil, eventuellt har jag den hemma i Borgå.

      Radera