fredag 28 februari 2014

[ GRYTA ]

Ni kanske bongade i gårdagens inlägg också en annan tjusig ORANGE pryl? 
Nämligen vår nya g r y t a !! (sambons julklapp)


Vi har kommit fram till att det här med Grytor som får puttra på LÄÄÄÄNGE... det är grejer det!

I tisdags testade jag detta RECEPT!!

Yummie Yummie!!

Jätte gott blev det. Hade inte exakt samma mängd kött och bacon som i receptet, så mixtrade en aning med ingredienserna, men slutresultatet var mycket omtyckt av både mej och sambon.


Om ni har några bra GRYT-recept på lager får ni jätte gärna dela med er!!

4 kommentarer:

  1. Grattis Kickan! Det stod ditt namn på lotten och du vann min favoritprodukt! Skicka din adress åt mig så skickar jag den på posten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. VAH?? Va roligt, jag som ALDRIG vinner någå!! :)

      Radera
  2. Googla på porterstek,själv bryner jag köttet i ganska stora bitar och lägger de att koka/puttra i spadet lääänge.Spadet är en flaska porter öl(alko) 1dl svartvinbärs saft(outspädd) 1dl soya.kryddor enbär.vitlök,lök,svartpeppar,red av med grädde när allt kokat färdigt.Kan varieras med morot el svamp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset. Det skall jag testa.

      Radera