måndag 25 november 2013

[ Kannan & Burken ]

Minns ni mina funderingar kring MUUTTO & SEIKKALU (länk) ??

Babblade ju då om julklappslistor.... kunde inte hålla mej. 
Det blev en "tidig-julklapp" åt mej själv:




De hade ju slutat tillverka Seikkailu-serien, men jag råkade hitta kannan på slutförsäljning till reapris. Ibland har man tur.

Av Muuto-serien äger jag också muggen. Och funderar lite grann om jag inte borde skaffa också den mindre förvaringsburken... kanske julklapp??

Hahah ni lär väl inte tro att jag kan hålla mej till jul den här gången heller?! Vi får allt se...


2 kommentarer:

  1. Det här har inget med inlägget att göra men måst fråga då ja håller på att få nervsammanbrott med vår vagn!! Har en lika dan vagn som ni har åt Alfons. I vår "vagnskoppa" finns ett litet nät vid fötterna, har ni också så? Får inte bäddat åt vår lilla (3mån baby) så vartm pga nätet. Då är det ju BARA -3 o fröken hade iskalla fötter då hon vaknade... Hur gör du? El har du tagit bort "koppan"? Prövade bädda åt lillen i själva kärrdelen men det var ingen höjdare då hon är så liten. Det är nästan så man ångrar att vi böt vagn...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt inte stört mej över nätet. Och Alfons har ej heller lidit av kalla fötter, fast han verkar vara väldigt varmblodig av sej. Men jag brukar inte "bädda" heller i vagnen. Jag packar in Alfons i en halare (med varma kläder under) och har skilda stoppade tyg skor som jag lägger på honom. Och man kan ju ha yllesockor under ännu om man vill. Tidigare lade jag ännu en filt på honom i vagnen innan jag drog fast dragkedjan på sovdelen, men nu när det har blivit kallt lägger jag in honom med halare och allt i mammalådans sovpåsen och sen hela paketet in i vagnen. Än så länge har han inte haft kallt. Men vi får se hur det går i vinter då det blir kallt på riktigt. Man kanske borde skaffa en såndär dun-sovpåse. Dom verkar varma? Hoppas det ordnar sej. Sköt om er!

      Radera