torsdag 17 oktober 2013

[ Krokodilen i bilen ]

GOD för middag allihopa! Vad gör ni en mulen dag som denna? Själv sitter jag med Alfons och lyssnar på (för mej nya) barnsånger som vi brukar sjunga på vår mamma-baby-gympa... 

 Till exempel:


och denna:



...och samtidigt fixar jag min foto bok. Förra årets bok såg ut enligt följande:

Den boken höll jag på med i evigheter kändes det som. Tänkte därför att nu skall jag böja i tid med årets bok. Och vet ni, har REDAN kommit över halvvägs. Var sjukt förvånad över hur det kunde gå så mycket snabbare i år....hmm. Med lite närmare eftertanke så kanske det inte heller var så konstigt.
 Till förra årets höjdpunkter hörde bl.a:
 8 BRÖLLOP, 1 dop, 1 begravning, 1 skidresa, 2 Sverige-resor, 1 Norge-resa, 1 Miami-resa + alla andra kalender högtider.

 [ på bilden uppe till höger är jag nyförlovad och gravid i vecka 18 ]

[ Kanske den roligaste dagen på hela året! ]

Vad har vi gjort i år då? 
Första halvan av året: VÄNTAT, ätit gott ( fast man hamnade avstå från en blodig biff och ett glas rött), vilat, träffat vänner, jobbat.

 Andra halvan av året: Njutit, umgåtts, vilat, 30 års kalas, dop samt inlett 2 nya projekt (ska berätta mer om dem en annan gång, LOVAR).

Ni ser ju själva. Årets bok kommer säkert att bli 4 gånger tunnare än förra årets.

Hur som helst, nu tillbaka till fotoboken och kaffekoppen!

3 kommentarer:

  1. Kom ihåg att bekanta er med babblarna tidigt! Har varit Benjamins favoriter väldigt länge och än smäller de högt :) http://www.youtube.com/watch?v=ffNfr_ZAFjM

    SvaraRadera