fredag 30 augusti 2013

[ Kannan med stort K ]

Har den senaste tiden lite tröttnat på alla mina mumin-muggar. Använder dem dagligen till alla te- & kaffe-stunder. Dom börjar liksom komma ut ur öronen. 
MEN NU har det kommit en ny helt LJUVLIG serie: 
SEIKKALU MUTTO!
Här nedan ser ni kannan från serien. Jag älskar färgskalan.


Fast samtidigt fick jag lite besluts ångest. För kannan ur den gamla SEIKKAILU-serien är också hur fin som helst...


Vilken väljer man??


Edit.
Hittade denna härliga dukning med Seikkailu-Muutto kärlen och bara måste lägga den hit:

Färgskalan tilltalar mej helt galet mycket.
Men nu har jag nästan bestämt mej för den gamla SVART-VITA kannan och istället sikta in mej på förvaringsburkarna i denna nya serie. Dem lägger vi på JULKLAPPS-listan!!

5 kommentarer:

  1. den svartvita äventyrs kannan så säljs inte mera. de gick ut ur sortimenten i juni. kan finnas i affärerna ännu men då har man typ tur :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hela Seikkailu serien har väl slutat göras har jag för mig!
      Därför har denna nya Muutto kommit.

      Maria

      Radera
    2. Okej då måste jag verkligen börja söka med ljus och lykta ifall någon affär skulle råka ha kvar en Seikkalu-kanna. Såg att den i alla fall ännu fanns på Iittalas egen sida. Men förstås lite dyrare än den brukar vara i andra affärer.

      Radera
  2. kolla prisma eller tarjoustalo där är de billigare:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska börja där och hoppas att de har kvar av kannorna!!

      Radera