fredag 28 juni 2013

[ Pionens tid är nu ]


Hur vacker är inte Pionen?? Nästan så man överväger att en dag gifta sej den här årstiden, bara för att kunna använda dessa blommor som prydnad. 

Edit. Vet att det finns hur många olika Pioner som helst, men pratar nu främst om Luktpionerna (av vilka det också finns en hel hög olika sorter!!).

Den dagen ( som hoppeligen kommer) då jag har ett eget hus med egen trädgård, då skall jag minsann plantera några pion-buskar. Sen får man bara hoppas att de trivs.

Nog om blommor & blad...
Nu tar vi fredag!

Själv skall jag på lunch med 2 nyblivna mammor...ni kan ju gissa vad våra diskussioner kommer att gå ut på!!

2 kommentarer:

  1. Ps. Jag kan tipsa om att det redan i mars gick att få pioner och ranunkel till brudbuketten. Jag krävde mer eller mindre några pioner i buketten och de fixade sig lätt. Så man kan välja vinterbröllop trots att man vill ha pioner :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra att veta!! :) Ska lägga bakom örat inför kommande tider...

      Radera