onsdag 17 april 2013

[ Sängmobile ]

Satt igår kväll och funderade på sängmobiler till babyn. Kanske inget som är helt på tapeten än eller viktigt överhuvudtaget enligt vissa? Men jag måste ju ha nåt att göra under dagarna/kvällarna när jag är ledig, så jag börjar automatiskt och planera och fundera på en massa (onödiga?) saker...

Och nu är jag insnöad på Sängmobiler...
Hittade några väldigt söta på internet:



 Men tyvärr var inte priserna LIKA SÖTA!!!

 



Så nu tänkte jag göra ett försök att fixa en egen. Den kommer ju tyvärr att inte har så värst mycket musik och pling plong ljud, men hoppeligen något intressant att se på för babyn. Får väl köpa skilt en uppdragbar nalle med musik eller liknande...

5 kommentarer:

  1. oj vet du de e helt ok att den inte har någo ljud för innan barnet hunnit fylla ett har du i nerverna på alla grunkomojänger som plingplångar diverse olika eller lika melodier...blinka lilla stjärna å für Elise blir synonymt med huvudvärk och kräkreflexer ;) H: Jessica (som avskyr barnleksaker som spelar å piper å tjuter men de förstod du kanske redan :D )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo jag kan bara tänka mej. Man får åtm. fel i huvu med en massa leksaker som har ljud när man trycker på olika knappar. Speciellt sen när barnen är så gamla att dom förstår lite mer och trycker på knapparna konstant!! :)

      Radera
  2. Jag har haft en nalle vid sängkanten åt min dotter från födseln som spelar den där nu i ro, slumra in. Nu e hon 2år 4 mån o vill ännu att den spelas när hon ska sova o "mammaaa sungaa".. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va gulligt... tror att det är bäst att jag också köper en nalle som sjunger, så behöver inte stackars babyn stå ut med min sångröst! :)

      Radera
  3. Vi hade aldrig nån sängmobil åt L,men han sovde ju sen otroligt bra enda sen födseln så behövdes aldrig nån plinplong grej! Kollade nog på såna men tänkte att får väl skaffa en sån om de behövs! men din mobil blir säkert supersöt,du har öga för sånt! :) Kram/Nonnu

    SvaraRadera