onsdag 3 april 2013

[ Läcker lucka? ]

Besökte ett par klädaffärer förra helgen. 
Söta öde va mycket fina VÅRKLÄDER det finns nu!!  Eller finns det? Kanske jag känner så för att jag vet att jag INTE KAN handla tjusiga kläder just nu. Försökte trösta mej med att det är bara några veckor kvar nu... tills jag insåg fakta: 

När mamma-kläderna åker ut... åker AMNINGSKLÄDERNA IN!!
Wohoo, skall man sen trippa omkring i "tuffa toppar" med en urläcker LUCKA??





Jag vill ju istället mysa i dessa:

 Eller dessa:

HJÄLP!

Ni med erfarenhet, behöver man amningskläder???


13 kommentarer:

  1. Varifrån är de där tuffa blusarna med skallen på? Jaa det där med amningskläder beror ju på...man vet ju inte i förväg heller om amningen lyckas eller ej. Men ifall man ammar så är det nog bra att ha en eller två "perus"-toppar som man sen kan ha med olika tröjor tex.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blusarna med dödskallen är från Cubus & Gina tricot (om jag minns rätt!)

      Radera
  2. Som tur köpte jag inte allt för myky amningskläder, tror jag köpte en blus o två ammnings BH:n. Använde dem i ca. 2 veckor men efter W grät av hunger o jag grät annars bara så köpte jag istället några tuttflaskor, NAN o nya kläder åt mej (dock storlek barbapappa) :) Så myky av min erfarenehet :)

    SvaraRadera
  3. Jag tänkte ofta att ååh va de sku va behändigt me amningstoppar/blusar eftersom jag inte hade just någon alls... O de e int så kiva att dra fram så att hela magen syns varje gång det ska ammas på någon allmän plats... Så jag sku nästan köpa o sen då sälja på loppis om de int blir någo av amningen, men man måste ju int använda hela tiden, t.ex. hemma är det nästan bekvämare med vanliga blusar (gärna sådana lösa sköna du har på bild :) eftersom det ändå vill droppa/läcka lite över amningsblusen också eventuellt...

    SvaraRadera
  4. Köp i alla fall amningsbehå för i en vanlig är det störtomöjligt att amma. Hemma gick jag omkring i helt vanliga kläder men borta använde jag nog amningströja eller vanlig tröja med amningstopp under för nä det är inte så kul att dra fram hela magen på café t.ex. och båda mina barn ville äta med ett par timmars mellanrum de första två månaderna så det gick ju inte att undvika att amma hos bekanta och på stan och diverse andra konstiga ställen.

    SvaraRadera
  5. TUSEN TACK hörni för era åsikter. Amningsbehån är redan inköpta... men vi får se hur det blir med toppar/blusarna :)

    SvaraRadera
  6. Jag provade först att ha vanlig topp på men det blev ju till ingenting, så skaffade åt mig amningstoppar och en långärmad blus och några kortärmade amningsblusar och ångrade det inte en sekund, mycket behändigt och amma. Så rekommenderar nog varmt amningstoppar och blusar! :) Och amningsbehån använde jag fast jag slutat amma, dom var så sköna och hade ju vant mig vid att ha dem på så tog en tid innan jag insåg att dom inte behövs mer! :D /Nonnu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske jag måste ge amningstopparna en chans i alla fall :) Får se hurdana rutiner man får!!

      Radera
  7. Och ifall du ren har köpt en amningsbehå, så var beredd på att den verkligen inte ryms på dej de första månaderna. Du blir antagligen tvungen att köpa en större genast när mjölken stigit ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahah joo har hört lite såna ryckten, så tog en lite större storlek :) Vi ska se om det räcker?!

      Radera
  8. Har inte haft behov av amningskläder med mina två barn men amningsbehå gör nog livet betydligt enklare

    SvaraRadera
  9. Ja bh är bra, men det finns ju miljoner vanliga kläder som fungerar bra att amma i. Någon knapp där framme är ofta bra så töjer man inte ut halshålet ;)... Och nån topp är kiva att ha, men väldigt många är onödigt i mitt tycke. Du ser så fin ut!!! Och hallen med!

    SvaraRadera