torsdag 21 mars 2013

[PÅSK ? ]

 Bild från påsken 2012 hos mina föräldrar
Jaa hörni, om 1 vecka har vi påsken redan här. Svårt att tro om man ser på SNÖ-läget. Men men, på detta vis denna gång. Och trots vinter och kyla börja påsk-känsla ändå infinna sej.
Fick plötsligt otrolig lust på PASCHA!!
 
* Älskar *
Tänkte därför att jag skulle testa göra min livsförsta (vad jag kan komma ihåg?) pascha.
Receptet jag tänkte försöka mej på hittar ni HÄR... (Tyvärr på finska).
Dock kommer jag att lämna bort all mandel, russin osv. Gillar pasha som "naturell" och ni ska prova äta den på en skiva bullalängd, mums mums.
Rekommenderar VARMT!!


4 kommentarer:

  1. Jag ska också laga pascha idag! Och jag lagar den också "naturell" :) Endast lite citronsaft och vaniljsocker i!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här... fast hamnar börja med att baka bulla. För det har vi inte hemma och jag kan inte äta Pascha utan BULLA :)

      Radera
  2. Till äkta rysk pascha hör "kulitsa", som är en lite mindre söt bulla :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hört att man till rysk pascha skall äta bulla, men har inte vetat hurdan. Den här "kulitsa" finns knappast att få tag på i finska mataffären?

      Radera