onsdag 27 mars 2013

[ LOPPIS ]

Har inte gått på loppis lika ofta som tidigare. 
Vet inte om det är p.g.a av tidsbrist eller helt enkelt brist på intresse. Känns på något vis som alla hyllor och lådor är fulla. Håller snarare på att försöka tömma/gallra bort saker här hemma, för att få bättre ordning och rum för det allra nödvändigaste. Och eftersom vi småningom blir 3 i huset behövs det rum för en till persons saker. 

Och p.g.a denna kommande familjemedlem så har jag faktiskt besökt en loppis nyligen.  
En BARN-loppis.  
Har lite svårt att föreställa mej mängden och typen av kläder som behövs i början av en baby-period... men jag lär väl upptäcka fakta. 

Här ser ni i alla fall några fynd jag gjorde på loppisen:



Alltså 3 x byxa & 2 x tröja....
Och för en ganska struntsumma. Så det kändes helt OK att shoppa lite :)
 

3 kommentarer:

  1. Massor med omlott bondyn, pyjamasar och byxor så klarar du dej ganska långt :) O när ni får maj-baby så kan de vara bra med ett par kortärmade bodyn för annars kan de bli lite varmt att sova i vagnen om ni får en baby med svett-gener :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aj SVETT-gener :) ska komma ihåg det!!

      Radera
  2. Vår lilleman har allt som oftast åtminstone ett loppisplagg på sig, så det säger ju något om hur mycket jag gillar loppis då det kommer till barnkläder. Det känns så surt att alltid köpa dyra plagg i butiken när det ska vara nya några månader senare... Den första babytiden vill jag minnas att det var omlottbodyn och mjuka byxor som gällde. Och små strumpor på både händer och fötter, haha. Men då hade vi en höstbebis med vassa naglar också...

    SvaraRadera