tisdag 8 januari 2013

[ LÄSLUS ]

Jag är ingen trogen läslus, men ett par böcker försöker jag hinna plöja igenom varje år.

 Under hösten hann jag med dessa 3: 
Änglamakerskan. Läckbergs 7e bok. Väldigt läsvärd. Kändes speciellt kul då jag besökte Fjällbacka i somras och kunde föreställa mej ännu bättre alla gator och stränder som beskrivs i boken.


 Under USA-resan fick Sarenbrants 3e bok stå på tur: Vila i frid.
Trevlig och lättläst.


Ännu i slutet av förra året hann jag läsa en sista bok: Edward Finnigans Upprättelse, min första bok av Roslund och Hellström, dock inte författarnas första bok. Lite annorlunda mot de böcker jag vanligtvis läser, men otroligt intressant.

 


Nu har vi ett nytt år: 2013.
Och vårens första fick bli Kristina Appelqvists Den svarta Löparen.. Har precis inlett läsandet, så kan tyvärr inte ge några åsikter än. Får återkomma med dem en annan gång. Kanske någon annan läst den?



Nu var det slut på bokstunden.
Bara en sista hälsning: 
Boktips av min sambo: BROBYGGARNA (hans reselyktyr i USA). Tydligen väldigt intressant och svår att SLUTA läsa. Ska lägga den på min lista.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar