onsdag 14 november 2012

[ Julstjärna & Tsaikka ]

För redan ett par veckor sedan inleddes GLÖGG-säsongen.
Vilket gjordes i gott sällskap samt med hjälp av dessa tjusiga glögg glas från Iittala. Modell: Tsaikka.

Måste erkänna att den gången jag fick glasen i present, var jag verkligen inte lika förtjust i dem som jag är nu. Tänk va smaken ändrar. Vad tänkte jag då? De har ju en härlig tidlös design. Borde absolut skaffa några fler.

Idag kröp jul-stämningen på rejält så jag bestämde nu på kvällen att här ska fixas JULSTJÄRNOR.
 ÅRETS FÖRSTA!! Mums. 
Dessutom har jag hängt upp lite ljus-slingor här och var hemma. Måste ju passa på att njuta lite av julens härligheter redan nu, då vi är borta halva december!!

Nu till STJÄRNORNA!!
Tips: Ni som inte gillar plommonsylt, prova hallon- eller äppelsylt!!

3 kommentarer:

  1. Tänk att jag fundera här om dagen på precis samma sak med de där glasen, och konstaterade att nog är de ju rätt fina iallafall :) Och perfekta för varm god glögg i gott sällskap!

    SvaraRadera
  2. Jag måste säga att jag också ändrat åsikt angående glasen, de är jätte fina! :) tokigt bara då handtaget/örat (vad säger man? :) ) blir lite varmt... sku va kul att ses snart! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fundera på samma sak, att vi borde träffas alltså. Vi kan ju höras i helgen :) Om du hemma alltså!?

      Radera