söndag 12 augusti 2012

[ Borgå-visit ]

Hemma igen efter skön men annorlunda helg i Borgå. Här ser ni den ivriga kusken i fredags...

 och den lurviga med-passageraren!


 Orsaken till detta Borgå-besök var lite mindre trevlig. Nämligen begravning. Bästaste FAFA gick bort. 

Det blev ett väldigt tårfyllt men fint farväl. Fas nu känns det klart bättre. 


Efter begravningen blev det terapi i Blåbärs-skogen. Och tusan vilket blåbärs-paradis, allt detta plockade vi med mamma på typ halv timme! 




Mums!! Allt åkte rakt i frysen. Nu skall man nog klara vintern!

På lördag kväll gick jag ut och äta med en kompis, besökte ett nytt ställe: FRYYSARIN RANTA . Rätt så mysigt, synd bara med det kyliga vädret. Inget terrass-väder direkt.

Idag passade jag på att besöka ett annat nytt ställe i Borgå. Då man åker endast några gånger om året till Borgå, finns  det alltid nytt att utforska. På söndags-schemat stod: KONSTFABRIKEN. Ett nytt litet centrum på andra sidan ån. Flera restauranger, cafeér, bio, klädaffärer m.m. Riktigt lyckat måste jag medge.

 

På vägen till detta nya center passade jag på att ta lite bilder av min gamla hemstad samt att gå igenom en för mej totalt ny park.



Och vet ni nästa helg blir det favorit i repris, nämligen Borgå igen! Då kommer gubben min med och har tänkt att vi ska gå  HIT. Även detta en ny restaurang. Återkommer med åsikter och tankar. Nu nånting riktigt ohälsosamt kvällsmål... sen och sova i EGEN SÄNG!!

Imorgon nya tag!

TACK & HEJ!

3 kommentarer:

  1. Hej ! Ger dej styrkekramar , du har haft ett tungt veckoslut... Jag förstod ju orsaken till din Borgåresa. ( Läste tidningen ).
    Flitiga var ni ute i skogen.
    Ja vi har varit på Frysarinranta, en regning söndag och det var super mysigt att sitta i den gamla strandbodan...
    Önskar dej en bra början på veckan.
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Kirkko-pizzan i Gabriels e super god :)

    SvaraRadera