söndag 3 juni 2012

[ Google translate ]


Har ni nånsin funderat på hur era blogginlägg ser ut för utlänska läsare (eller alla läsare som talar ett annat språk)? Speciellt om de använder sej av Google Translate! 

Jag gjorde ett litet test: 

Följande text kommer från mitt inlägg om gullvivan som jag skrev förra onsdagen:  

Jahapp, då har vi än en gång fått bekräftat att man är hopplös på blommor och blad. Hur i helsike kunde jag inte känna till gullvivan? Skämmas får man. Kan man bli mer bakom flötet? Hur som helst, jag plockade in en bukett och lade på min ljusbricka.

Engelska: 
Jahapp, then we have once again been confirmed that it is hopeless on the flowers and leaves. How the heck could I not feel the cowslip? Ashampoo get. Can you be more behind the float? Anyway, I picked up a bouquet and put on my light washer.
 
...Ashampoo get??? och light washer??!

Finska:
Jahapp, meillä on jälleen kerran vahvistanut, että toivotonta on kukkia ja lehtiä. Kuinka helvetissä voisin tunne kevätesikko? Ashampoo päästä. Voitko olla takana float? Joka tapauksessa, Otin kimpussa ja laittamaan valon pesin.

...blev ännu värre på finska. Mina finskspråkiga läsare måste ju tro att jag har en och annan skruv lös!!!

6 kommentarer:

  1. låter ju helt tokgalet. har själv försökt få reda på vad utländska bloggar skrivit om och lagt på translate..men inte fått reda på så mycket.

    SvaraRadera
  2. Jag älskar Google translate :D Man får sig alltid ett gott skratt, till och med Sven brukar skratta så att han gråter, hihi!

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Alltså jag hatar den här ordverifieringen när man skall kommentera! Jag SER ju inte vad det står! Så nu hade jag tydligen publicerat samma kommentar två ggr... Suck!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha jo jag vet den är jobbig!! Men google translate är skojigt och fånigt :)!!!

      Radera
  5. Hahaa, där fick man sig ett gott skratt. Borde kanske testa Google translate nån gång, har aldrig gjort det :)

    SvaraRadera