lördag 2 juni 2012

[ Fru Bea ]

Denna ruskiga sommarstorm vill inte ge sej, så har suttit inne precis hela dagen ensam med Mr B! Han har sovit, ätit och busat. Jag har ordnat bilder på datorn, lyssnat på musik och förberett inför kvällens middag. Min goda vän Anna kommer hit på besök. Hade riktigt tänkt bjuda henne på världens smarrigaste 3-rätters middag. 3-rätters blir det nog! Men det där med smarrigt kan diskuteras. 

Min förrätt: sparris-soppa, blev sådär. Inte så smakrik och mjuk som jag hade tänkt, men fullt ätbar. 

Till varmrätt blir det Biff, sallad, nypotatis, Getost-champinjoner samt Bearnaisesås. Av alla dessa rätter har jag endast smakat på Bean... och den skulle man kunna ge åt skatorna på gården!! Min livsförsta Bea och det blev ett fullständigt fiasko. Rödvinsvinägern kan se sej där solen inte lyser...

Och till efterrätt har vi rabarberpaj (första jag gjort iår) med vaniljsås!




Nog skall vi väl bli mätta i alla fall, men om smakerna är magiska och förtrollande... det är en helt annan FEMMA!!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar