tisdag 17 april 2012

[ Alvar flyttade in ]

Som ni såg i förra inlägget är mina tulpaner på god väg...men jag orkar inte vänta. Vill ju ha lite krispiga och fräscha blommor nu.

Så min Alvar Aalto vas fick invigas med en bukett ljusgula tulpaner.



Vasen är egentligen flera år gammal, men jag hade liksom glömt bort dess existens. Snälla mamma påminde mej om den vid förra Borgå-besöket.


SÅ nu står den här på vårt köksbord. Fast måste nog erkänna att ljusblå kanske inte är den färg som man nu finner i varje vrå av vårt hem.
Men en Alvar Aalto funkar ju alltid. Oberoende av färg!! Eller hur?  En riktig klassiker som säkert finns i nästan ALLA finska hem.


2 kommentarer:

  1. Du lyckades allt lite bättre med planterningen av tulpanlökarna i höstas än jag. Innan snön kom var mina uppätna (eller iallafall borta), och bara hålen fanns kvar. Vem e de som gillar tulpanlökar i Borgå? :/ //Cecilia

    SvaraRadera
    Svar
    1. OJ nej, va e de för tulpan-tjuvar ni har i knutarna!! Va snopet. Bättre lycka nästa gång!! :)

      Radera