onsdag 28 mars 2012

Kvargplättar

Tidigare i veckan blev det "kvargplättar", som jag kallar dem, till kvällsmål. Det var första gången jag gjort och ätit såna, och tamme tusan de var goda. Rekommenderar varmt!!


 RECEPT:


















1 burk Kvarg, 250 g



3  Ägg


1 dl Vetemjöl

1/2 dl  Socker

1 tsk Vaniljsocker

Smör att steka med



Blanda ihop allt i en skål och låt svälla i 10 minuter.

Stek på båda sidorna på svag värme.



Pudra över lite florsocker vid servering och andra tillägg enligt smak (sylt, grädde, bär, sirap osv). Mums!!



Nu lite annat kvällsmål...


Ha det fint allihopa!

3 kommentarer:

  1. Låter gott. Hur många plättar blir det av en sådan sats? Jag måste säkert göra dubbla om vi alla i familjen vill få några, eller hur?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag räckte ungefär till 3 personer... så beror på hur mycket plättar ni äter. Och jag gjorde ju små plättar, så vet inte hur många stora det blir!! Du får prova dej fram!

      Radera
  2. Mmmm, ser gott ut! :)

    Kram Linda

    SvaraRadera