fredag 27 januari 2012

Leila is in the house

Med posten kom ett paket som innehöll en hög med böcker. Min sambo är en liten bokmal så vi börjar småningom ha ett bibliotek här hemma. Men ibland handlar även jag någon enstaka bok. Och just i detta paket fanns också en bok åt mej... nämligen denna:




 Måste faktiskt erkänna att detta var min första Leila-kokbok.
Hennes Cupcakes-bok har ju varit väldigt mycket på tapeten denna vinter, men kände att cupcakes ändå inte riktigt var my cup of tea...
Så det fick bli nåt med lite av varje.

Så idag provade jag första receptet.
Thai-köttbullar fick det bli. Eller egentligen stod det frikadeller i receptet... gör man frikadeller i Finland, eller är jag helt ute? Hur som helst gjorde jag om receptet lite för att få köttbullar istället! Jag är överlag sjukt dålig på att följa recept till punkt och pricka, speciellt då det gäller saltiga rätter!!

Men riktigt smaskiga blev de!



2 kommentarer:

  1. Den boken finns också i min bokhylla tror jag. Men erkänner att jag inte har bläddrat i den så mycket...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det får bli ändring på den saken då!! :) Ska ta en titt i den igen ikväll och se om jag hittar nåt smaskens till denna vecka!! :)

      Radera