fredag 8 juli 2011

Gaspedalen i botten!!

Nu har jag återhämtta mej efter min pessimistiska morgon. Det är ju trots allt Fredag och HELG!!
Igår efter mitt gymbesök (var man svettades som en liten gris) satte jag mej framför symaskinen. Hade samlat på mej en hel hög med kläder som behövdes fixas till lite. Fick nästan allt gjort. Sydde in lite toppar, byxor och shorts. Kvar har jag några saker som jag tänkte sy förhand. Tidigare i veckan fixade jag även till en scarf.

Såhär såg utgångsläget ut:

En vanlig scarf med fransar.
Fram med saxen...klipp klipp, sedan bara att tuta och köra med nål och tråd!



Voila, en "tub-scarf". Som en stor öggla. Gillar skarpt dessa tub modeller på scarfar och halsdukar.
Just denna scarf är köpt från VILA och gjord i ett tunt, skört tyg. Passlig som vår/sommar scarf! Inte alls för varm.


Nu skall jag småningom börja fira fredag och helg.
Härligt!

2 kommentarer:

  1. Schalen blev ju ännu bättre med din fix !Hör du jag har inga gröna fingrar, men just nu blommar mina blomter för fullt. Har givit blomnäring i nästan varje vatten, näringen är Söderbloms special . (från trädgård i Nickby !)
    Ha en skön helg !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Hej på dej :)
    nä, de va inge svårt alls att lägga texten på väggen. bara att bestämma sej vart den skulle komma ;) och den här har jag faktist inte köpt själv utan fått så ja vet inte från vilken butik den e...

    Ja, de e roligt o fixa om sånt som man har. vips o så e de en ny skarf, eller löpare eller nåt annat spännande ;)

    SvaraRadera