tisdag 14 juni 2011

Blom betonat

Det här börjar snart kännas som en blom- och växtblogg. Och då är jag så långt ifrån "gröna fingrar" som man kan komma. Vet inget vare sej om hur man skall sköta växter eller vad de heter.Men de är vackra att se på och doftar oftast gott!!

På framgården hänger dessa 2 blommor.


Namn? No idea, men de gör mej glad och är trevliga att se på då man kommer hem efter en tung arbetsdag!! Och de mår minsann gott av lite regn och mindre värme emellan.
Undrar vem som ska sköta om alla mina blommor på min semester? Kommer att vara borta nästan 2,5 vecka i streck!! Ska se om jag hittar en snälla själ som känner för att vara blom-vakt :)

Ha en fin arbetsdag!


4 kommentarer:

  1. hehehe du är som jag..har ingen anig om vad blommorna heter, men dom gör sig bra i hemmet och luktar för det mesta gott =)

    Ha en underbar dag!

    /Camilla

    SvaraRadera
  2. Kan inte heller med blommor.. Men gillar och blir på fint humör när jag ser på dom...
    Ha en bra dag !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  3. Strunta du i namnen...det är utseendet som är det viktigaste. Blommor är juvliga...jag önskar jag hade grönare fingrar. Kul att du e med i min utlottning

    SvaraRadera
  4. Den första ser ut som snöflinga och trivs inte i sol, en sån har jag också hemma :)

    SvaraRadera