måndag 2 maj 2011

Vitlöken blomstrar

För några veckor sen då jag tappade bort mej till Madeleines blogg, hade hon börjat odla vitlök. Jag tyckte det lät spännande, så bestämde mej för att pröva själv.
Allt jag behövde var en kruka, lite mylla och vitlöksklyftor från butiken.
Jag gömde vitlöken i myllan och vattnade rejält.
Det tog några dagar, men sen börjda de allt växa.
Så nu har jag en härlig vitlöks-växt i köket, perfekt att klippa ner i salladen!





Ha en fin kväll allihopa. 
Själv skall jag ta mej i kragen och gå och pina mej till gymmet!!


1 kommentar:

  1. Då jag jobbade på dagis gjorde vi alltid då o då såna små odlingar. Det blir ju ofta nån ensam klyfta kvar och den går fint att stoppa ner nåstans. Super att klippa det gröna och sätta i maten eller på brödet.Nam!

    SvaraRadera