tisdag 10 maj 2011

Punktering och vitsippans magi!!

Igår på morgonen, i nya, blåa sommarskor (som senare under dagen gav mej skavsår), hoppde jag glatt på cykeln för att trampa hela vägen till jobbet. Skulle ha varit årets premiär. Men redan efter ca 20 meter kände jag att nåt va på tok. Till min fasa var mitt framdäck platt som en pannkaka...PUNKTERING!! Så typiskt. Fick snällt föra tillbaka cykeln och ta bilen istället. Men idag, äntligen, fick jag däcket fixat. Så nu på kvällen blev det en skön cykel tur i denna ljuva kvällsvärme. Kan inte fatta att det är sant, snöa det int för några veckor sen?? Lustigt hur det svänger.

Har ni märkt att att det råder värsta vitsipp-boomen här i bloggvärlden, har gjort det redan en tid. Tycks va en populär blomma och de är ju så lätta att få tag på då de växer i var och varannan knut!! Så även jag föll i gropen. Igår plockade jag nämligen min första bukett som nu pryder vårt vardagsrum!



Även en annan blå skönhet har ploppat upp på våran bakgård




Jag funderade själv om det kanske kunder vara en Skilla? Men är långt ifrån säker... är ingen hejjare på blommor och blad :)

Nu skall jag börja förbereda mej för Eurovisions Semi-final 1 ( Eurovision-nörd som man är)!!


2 kommentarer:

  1. Ja vitsippor är nog vackra ,tycker att man ska njuta av dem.. Hör liksom våren till...
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Vitsippor är verkligen en riktig vårblomma och så finns det ju så många av dem :)

    Skillor brukar vara lite mörkare blå, men dina kanske är solblekta ;)

    Jag önskar dig en fin onsdag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera