fredag 20 maj 2011

Plootloodån!

Inget blogg-inlägg igår?? Det bara blidde så... Blev en ganska lugn kväll igår efter träningspasset. Fick besök av Anna och vi slappade och babblade strunt hela kvällen, medan vi sneglade med ena ögat på "neljät häät" (fyra bröllop). Måste nog medge att sveriges version av programmet är bra mycket bättre!!

Idag efter jobbet blir det Borgå, tror att det börjar bli 1 månad sen sist igen. Helt galet, snart har vi första sommarmånaden här!!! Fast förra gången jag besökte Borgå (under påsken) var det ju nästan sommarväder, helt fantastiskt. Kom just på att jag faktiskt har en del prylar som jag har glömt att visa er, prylar som följde med vid förra Borgå-visiten.

Va sägs om denna slitna plåtlåda (plootloodå i pargas):

Först när jag hittade den visste jag inte riktigt om den borde få en "behandling"? Någon hade skrivit en ful text med tusch på locket, nåt om någon "almanacka".
Målfärg skulle ha vart sista utvägen, men först måste en sak testas. Nagellackborttagningemedel (shit vilket långt ord!!). Tamme tusan hörni, det fungerade som smort. Texten var puts veck! Plåtlådan fick behålla sitt slitna utseende.
Så nu pryder den mitt vitrinskåp, dock står den tom. Men jag tycker att den huvudsakliga funktion INTE är förvaring, inte denna gång!!





1 kommentar: