måndag 23 maj 2011

Heta känslor!

I helgen ägde en omröstning rum i min nya hemstad. Omröstningen gällde det nya namnet på de sammanslagna kommunerna. Jag vet inte längre om man skall skratta eller gråta. Själv har jag ju inte så stor skillnad vilket namn det blir, berör mej inte så mycket personligen då jag inte har mina rötter här. Men det tycks beröra en hel del andra mänskor här, och inte bara lite

Efter riksdagsvalet i våras var det heta känslor mellan finnar och finlandssvenskar i vårt land, men nu ska vi finlandssvenskar tydligen också börja smutskasta varandra. Här ut i skärgården går debatten het kan jag lova, slutar aldrig förvånas över min nya hemstad Väståboland/Pargas... vad den nu sen heter?? Måst säga att jag nog inte bryr mej över huvudtaget!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar