fredag 27 maj 2011

Att bada i blommor

Vem gillar inte fräscha uppiggande blommor i trädgården/vid trappan? Men det räcker inte att gå till butiken och köpa blommorna i fråga, man måste ju få dem fint framsatta också, vilket jag tycker är svårt. Men jag hade tur då ja yrade omkring hos gubbens föräldrar.
Hittade en gammal "träbänk" som höll på att ruttna bort, samt ett gammalt zink badkar. Sen var det åter dags för herr pensel att titta fram.

Bänken blev förstås VIT, för det passar även bäst med radhusets fasad.



Sen slängde jag i lite somriga blommor och mylla.

Dock är min plantering fortfarande lite på hälft. Myllan tog slut och borde dessutom köpte lite mer blommor.
Måst hitta på nåt till nästa helg då vår lägenhet fylls av folk.

Ikväll blir et tjejkväll med kaka. Ha en fin fredag allihopa!


PS.Det var inte så farligt hos kosmetologen som jag hade förberett mej på, njöt 80 % av tiden :)!!

1 kommentar:

  1. den zinkbaljan är så fin,en likadan som jag fick tag på i fjol. ska snart ta fram den också. vet ännu int vad det ska komma i den. synd bara att min balja har rostat inuti bottnet.
    bänken blev bra den. du är lite lika som jag, andras 'skrot' kan man ju fixa och ha ;)
    ha ett trevligt veckoslut.

    SvaraRadera