onsdag 11 maj 2011

2 orsaker

Idag har jag kommit på två orsaker att hata sommaren.
1.  Myggor (små elaka fulingar)
2. ORMAR

Jag ber om ursäkt för min negativitet, men idag tänkt jag få hjärtslag. Min kära lilla buse hoppa glatt omkring som vanligt i trädgården medan vi åt middag ute i eftermiddagssolen.



Plötsligt hörde jag ett mystiskt ljud, sökte med blicken efter Bosse och fick syn på honom jagandes efter nåt mystiskt. Jag hoppa upp från stolen och ropa: "men det är ju en ORM"... på vår lilla gård. Och senast i helgen menade min granne att hon aldrig hade sett en orm på vårt bostadsområde. Å andra sidan påstod hon att hon såg sin livs första orm för nåt år sedan... undrar om hon alls vet hur de ser ut? Kan ju nämnas att grannen i fråga är pensioner, så borde ju ha hunnit se ett å annat!

Anyway, hur skall jag nu våga ha Bosse ute på bakgården eller överhuvudtaget ha dörren öppen? Bosse blev ju förstås nyfiken och sprang efter ormen tills den gömde sej i ett stenröse, tur sprang min gubbe efter honom för jag skulle aldrig ha våga!!

Där gick den friden jag tidigare njöt av på bakgården....



2 kommentarer:

  1. Usch ! Man vill verkligen inte orm så nära sig !! Hoppas att det bara var denna gången !
    Kramar // Susanne ♥

    SvaraRadera
  2. Huuuuah! Ormar gillar inte jag heller. Men det är klart att det är spännande för en sådan som Bosse :)

    Jag önskar dig en fortsatt fin dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera