fredag 29 april 2011

Vår på Nybondas!

Förra helgen spenderade jag som sagt påsken i Borgå hos mina föräldrar. Deras gård heter Nybondas och medan jag ändå var där, passade jag på att ta lite bilder på min mammas vår/påskpynt...


Det fanns allt från keramikägg till plåtägg, och förstås äkta hönsägg.

Till årets nykomlingar hör de söta kaninerna, pappan, mamman, flickan och pojken. Hur fina som helst.

På trappan hittar man en hink med tjusiga lila penséer...

...och i farstun en vas med påskpyntade kvistar. Jaa, riktig påskstämning fick man. Bra mycket mer än hemma hos oss i vår lilla radhuslägenhet!

Förutom kvistarna, hittar man även dessa charmiga koppar i farstun. Undrar var hon grävt fram dem ifrån?


Det var allt för denna gång (nu blir nog allt mamma förvånad då hon ser detta inlägg!!
Ha en fin kväll.



1 kommentar:

  1. Ja nu vet man ju varifrån du fått din inredning iver ! Hälsa din mamma att
    hon har har nog öga för det vackra ! Skicka många kramar till henne från mej !
    Stor kraam till er båda! Denna bloggvärld är nog fantastisk ! Ni vet vad jag menar !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera