söndag 10 april 2011

Mumintrollets mumsiga chokladtårta

Kakan jag slafsar i mej i förra inlägget är resultatet från gårdagens bakning.
Receptet kommer från denna härliga bok:

En julklapp av mamma för många årsedan.

Denna gång testade jag  "Mumintrollets mumsiga chokladtårta", nästa gång kanske det blir "Hemulens härliga bärkvark"...ganska prima namn på alla recept :)


Dessutom finns det en massa fina bilder och texter ur mumindalens historier, insatta bland recepten. En väldigt trevlig present om ni frågar mej :).




Här ser ni min(mumintrollets) chokladtårta och riktigt god blev den också!!


Ha en fin söndag kväll, själv ska jag åka vidare och äta mera kaka (ha påriktit inte gjort annat denna helg). Imorgon bör man skärpa sej igen, slut med syndandet!

Hej hopp


1 kommentar:

  1. Så smaskig den ser ut! Jag blir så sötsugen att jag nog måste gå till skafferiet och rota fram något gott :)

    Boken verkar jättefin!

    Jag önskar dig en fortsatt fin söndag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera