lördag 9 april 2011

Lilla Sömmerskan tittade fram.

Här i veckan fick jag vara ensam hemma 3 kvällar då gubben i huset hade stuckit på kurs med jobbet. Så då passade jag på att släpa fram symaskinen. Brukade vara rätt lat med detta, men tyckte det var dags.
Mitt första projekt fick bli en gammal tunika som jag ville lite fixa om.
Utgångsläget var detta:



En tunn sommartunika. Dock har den nedre kanten  lite tappat formen och påminner nästan om en pyjamas.
Därför tog ja tag i saken och gjorde en liten ändring:







En väldigt simpel sådan. Klippte nedre kanten rak och sydde upp, lade sedan in ett band. Tadaa...
Efter denna lilla årgärd blev det några andra syprojekt också, men dessa visar jag en annan gång.

Nu ska jag njuta vidare av denna fantastiska vårdag. Vi har fått fast hur mycket gjort här hemma. Kommer säkert bilder i början på nästa vecka. Är lite trög med att lägga in nya bilder på datorn.
Sköt om er och kom ihåg NJUT!!!



2 kommentarer:

  1. Du är nog så händig ! Ja att fixa om är ju tidens melodi...
    Du har helt klart ärvt det med händighet ...
    Ha en bra lördag !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. de gick ju lätt som en plätt att fixa. annat är det med mig och symaskinen.men om en stund ska jag sy lite oxå.
    Ha ett trevligt veckoslut!
    ~marita~

    SvaraRadera