tisdag 12 april 2011

Hylla på hylla

Märkte igår att vi har ju inte en endaste en tavla uppe på väggen hemma hos oss. Några mindre ramar med personliga foton, JO... men inga "riktiga" tavlor. Jag har nog inte riktigt klart för mej hurdana tavlor jag vill ha och hudana motiv som passa in i min inredningsstil... hur ser era tavlor ut? Och hurdana motiv förknippar ni med lantlig inredningsstil?

Så istället för att fylla väggarna med tavlor, har jag satt upp hyllor överallt, och fler lär det bli.
För en tid sedan installerade vi en hylla ovanför dörrhålet mellan vardagsrummet och köket. Det var den hyllan(dörrhålet) jag målade i helgen när sambon skottade snö.



Dessutom skruvade jag fast en liten prydnadsgrej i dörrhållet. Ett par gamla hyllstöd som jag målade vita.


Hyllor känns mer som min grej. För några FÄRGGRANNA tavlor vill jag minsann inte ha in i huset. Får väl vänta och se tills det dyker upp en tavla som tilltalar mej. :)

Ha de!



4 kommentarer:

  1. Hejsan. Vi har inte heller hemsk många tavlor. Gillar dem inte riktigt. Har två blyertsteckningar som jsg fått av min mamma, de är släktvandrare och är riktigt fina. Men ifall du vill fylla väggar med annat än väggar, gör som jag...fönsterkarmar. Har ett fönster med två rutor ovanför soffan och ett likadant ovanför sängen. Älskar dem... Dem kan man dessutom dekorera...

    SvaraRadera
  2. Jag är faktiskt på jakt efter ett fint gammalt fönster...men har inte hittat nåt bra än. Hoppeligen vänder lyckan en dag! :)

    SvaraRadera
  3. de blev jätte fint. ha själv haft i planerna att få upp en hylla över dörren. nu kan jag visa gubben hur fint det sku se ut.
    ha en bra dag!
    ~marita~

    SvaraRadera
  4. Hej Kristina!

    Ja, absolut, prova det där med vitlöken. Känns hemtrevligt, snyggt och gott på samma gång. En perfekt kombination. :)

    Det är jätte fint att ha en hylla ovanför dörren på detta vis, jag gillar den skarpt.

    Vilken vacker tallrikshylla jag ser skymta i bakgrunden. Jag är på jakt efter en sådan faktiskt. Hihi.

    Kram Madeleine :)

    SvaraRadera