tisdag 26 april 2011

Från lampskärm till yllesockor!

Har en del sy-projekt på gång igen... men får nu se vilka som blir av. Tänkte istället passa på att visa mina förra verk. Visade dem aldrig fast jag lovade. Inte för att det är nåt speciellt, hade bara en gammal överbliven tygbit som fick ett "nytt liv". Mitt gamla, gråvita, randiga tyg(som tidigare hade fungerat som lampskärm) fick nu bli ett "skynke":


 Dessa hyllor finns i vårt kök och enligt mej är de världens onödigaste. Jätte dålig storlek, inget passar i de smala öppningarna, dessutom gör de inget annat än samlar damm!!

För att täcka in allt bråte (och damm), lade jag dit en liten tygbit. Kanske inte vackrast i stan, men det funkar...












Av den resterande tygbiten sydde jag en liten påse.
Det blev även en liten spets-detalj och ett snöre som drar ihop hela härligheten.




Där i förvarar jag nu våra yllesockor...vilka jag hopppas att vi INTE skall behöva förrän om ett halv år!!
Denna härliga vårvärme får mer är gärna hålla i sej ända till oktober.

Ha en fin kväll kära ni och tack för alla rara kommentarer!!!

2 kommentarer:

  1. Så fint du fixat! Det är så bra när man kan återanvända saker så att de får ett nytt liv. Perfekt! :)

    Bosse är ju sååååå söt. Jag bara smälter. Det är så roligt med kattungar för först så kör de järnet och busar och sedan stupar de och sover så gott :)

    Jag önskar dig en fin onsdag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Det blev ju hur bra som helst! :)
    Oj så söt lilla Bosse är. Men säkert busig- sådär som kattungar är :)
    Ha en bra vecka- tänk att den är halvvägs redan!
    Kamomilla

    SvaraRadera