torsdag 31 mars 2011

Vårtecken och Bad hairday!

Vet ni imorgon har vi en RIKTIG vårmånad. Mars är sådär semi, lite halvt vinter och lite halvt vår. Men när april står i kalendern då vet man att sommarn är snart här. Det brukar gå i ett huj så är det midsommar...jag lovar!!

Nu när våren börjar titta fram vill man uppdatera klädgarderoben och piffa upp hemma med våriga färger och blommor. Men håret då? Fick plötsligt såndär känsla: jag måst göra nåt åt mitt hår. Ny vår/sommar frisyr. Men vad ska man hitta på, eller snarare lyder frågan vad VÅGAR jag hitta på? Är alltid feg med nya frisyrer, är så otroligt rädd att jag skall ångra mej efteråt!!

Så här tråkit ser mitt hår ut förtillfället:


Och högst antagligen ser det likadant ut i sommar om jag känner mej själv rätt!!

Tänk om man sku slå på stort och satsa på pannlugg:
(och jo det skulle va stort för mej!!)


Skit tuff!!!


Fast sku kanke ändå hellre ha en snedpannlugg, problemet är bara hur man ska få pannluggen och hållas på sidan. Det slutar alltid med att jag sätter upp den med spännen! Delvis bidrar mitt aningen vågiga hår till problemet, men även lathet. Man borde väl stå varje morgon med hårfön, hårspray och platt-tång i högsta hugg. Jo glöm det. För tillfället går det åt några sekunder till håret = sätter fast det med hårband, eller möjligtvis borstar det först. Varken hinner eller orkar med mer. Stort dilemma! :)


Nån som har snabba och enkla frisyr tips till vardagsmornar?

Take care

1 kommentar:

  1. Nu lämnar jag ett fotspår och säger att du ska testa pannlugg. Ebbas Pappa

    SvaraRadera