onsdag 2 mars 2011

Välkommen

Vet ni vad... jag tror bestämt våren är påväg, det känns verkligen så!! Vilken fin dag det har varit, underbart väder med en härligt värmande sol, me like!! Det här vädret kunde hålla i sej nu några veckor, så kanske sommaren kommer trots allt som vanligt! Man blir redan så pigg och glad för att det är ljust ute!! Tänk att man blir så insnöad och fastfrusen i vintern, att man totalt glömmer hur värme och ljus känns. Efter denna vinter kan man knappt tro att termometern mera kan visa temperatur utan ett stooort minus framför!!Alltså fan va våren känns extra skön iår!!

Nu till dagens tema: VÄLKOMMEN (både våren och)  till oss.
Tänkte visa lite mer bilder från våran hall...och inser nu att det är rätt IKEA betonat :P!!




Men som fattig studerande har man inte direkt haft råd att köpa fina kvalitetsmöbler (nog för att man kan fynda ganska billigt på loppis), dessutom medan jag ännu studerade bodde man på många ställen, så man hade sällan tid och lust att sätta desto mera tid på inredningen, Ikea blev en enkelt och förmånlig lösning!!



Fast denna kära låda är definitivt inte från det blågula varuhuset!! Om jag minns rätt hittade jag den ute i nåt skjul hos mina föräldrar, fylld med rostiga spikar!! Så tyckte att jag minsann kunde ha bättre användning för den! Så nu står den i vår hall och samlar en massa annat bråte istället :)!

Våriga hälsningar från SKÄRGÅRDSSTADEN!!!

PS. Fick idag hem ett brev med posten där det stor: VÄLKOMMEN till skärgårdsstaden!! Kändes overkligt, jag,  Väståbolänning? Tja man får väl leva med det...iallafall en tid framöver!


2 kommentarer:

  1. Ja Ikea har nog många fina produkter.. När vi inredde åt vår Linn i Vasa den första studiebostaden så blev det mycket Ikea. Nu i den andra blev det mera loppis/vitt...
    Men spiklådan var ett fynd. Kan tänka att det på er gård kan finnas många rariteter..
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Hej Kickan!

    Det var ju ett atg sedan :)
    Men jag har inte glömt bort dig :)
    Men jag har inte varit så aktiv nu coh har inte haft samma tid till bloggandet dom senaste dagarna.
    Man kan inte blogga , ta hand dom 4 barn ,ett hem och måla samtidigt :)
    Eller hur ? :)

    Du frågade om Jennifer!
    Hon fyller 13-år i oktober!
    Tänk så fort tiden går...
    Min äldsta dotter blir stor nu och hela hon håller på att förandras...

    Men hon är väldigt klok och mogen tjej!
    En varn hjärtat och hjälpsam!

    Nu börjar man bli rädd för allt vad dom ska gå genom som tonåringar...

    Så många fina inlägg du har.
    Fint i hallen med men man kan hitta mycket på Ikea och jag har hunnit måla om och byta beslag av deras möbler aétt antal gånger... :)

    Men nu måste jag sova.
    Vi har haft sjukstuga här hemma i 5 veckor så det är bässt att ladda batterierna till helgen då vi ska få våra goda vänner på besök med sina 4 barn!
    Kika gärna in hos henne.
    Dom har så vackert hem.
    Jag har länkat hennes blogg från mitt idag!

    Ha en fin torsdag och helg nu!

    Kramar Sirpa

    Ps... jag tror att vren är på väg men det som du säger så stämmer så bra.
    Tänk vilken befrielse att få vara ute på helt annat sätt!
    Grilla!

    SvaraRadera