torsdag 3 mars 2011

Tavel-vägg

Äter man fortfarande spenatplättar?? Kan inte minnas när jag gjorde det sist...men idag, idag stod jag i mataffären och såg det avlånga plastiga paketet med små gröna plättar,utan att jag visste ordet av så låg de i min matvarukorg :). Så dagens middag blev stekta spenatplättar med lingonsylt (och riktit gott var det med)!

Förutom att fixa mat och städa här hemma håller jag på och planerar lite min "tavel-vägg", eller vad vi ska kalla det!? Vårt extra rum är nämligen i stort behov av upp-piffning!! Har egentligen inte alls satt tid och pengar på det rummet än, det har lixom fått allt som blivit över! Men nu måst jag hitta på nåt: så här ser planerna ut:


Har radat ut allt på golvet, så kan man flytta på saker och planera bättre. Fast dessa är ju bara en början, behöver nog lite fler fina tavlor och ramar, ska se om man sku hinna på loppis en sväng och fynda nåt!

Nu tillbaks till tv-soffan och slappa lite, hade planera in ett gymbesök till kvällen, men får nu se om det blir av.... min sambo påminde mej nämligen om IDOLS... hmmm måst fundera på saken!
Gymma eller slappa? Svårt val!!

Hejs svejs...

4 kommentarer:

  1. Det är mycket pyssel med en tavelvägg - det gäller att hitta rätt bilder och tavelramar. Jag håller på och sparar grejer till en i sovrummet, men det lär nog ta tid innan den är klar. Fina grejer du har hittills i alla fall. Den stora svarta ramen var underbar :)

    Jag önskar dig en härlig fredag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. God morgon Kickan!

    Jätte fint!
    Ville kika in till dig och önska dig en riktigt mysig helg!

    Vi är friska! Jippii så glad man kan vara!

    Jätte fint med tavel väggen!

    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  3. Allstå vaddå äter man spenatplättar? Jo, vi tror nog att Felix är byggd av spenatplättar (eller en årsring).. för förra året då jag mådde uselt i 4 månader av graviditeten, så hade jag ingen lust med matos i vårt hus, så han fick stackarn typ leva på micrade spenatplättar (och kan du tänka att det är det han önskar sig till middag alltid när man frågar)... Vi tycker nog om dem annars också men har blivit lite för mycket av det goda...

    SvaraRadera
  4. hihih jag förstår!!:)

    SvaraRadera