torsdag 24 mars 2011

Salmiak i badrummet?

Shit va det finns många olika sorters kakel och klinkers nu förtiden. Fick värsta katalogen med kakelmodeller idag till jobbet, och man kan ju alltid leka med tanken; " vad skulle jag välja om jag nu fick möjligheten"? Kollade idag på vårt badrumsgolv och kom nog fram till det är ganska bedrövligt. Alltså inte i dåligt skick, utan bara lite fult och inte alls min stil. Om jag skulle få välja ett nytt golv nu, skulle det antagligen bli nåt i den här stilen:



Gillar verkligen dessa svartvita kontraster. Shack-rutigt badrumsgolv är också tufft, men dessa små svarta salmiak klickar är nästan ännu finare.

Har ni några tips på tuffa kakel, eller kakel med lantlig stil? Utbudet och alternativen är ju oändliga!!
Min granne håller faktiskt som bäst på med badrums-renovering, ska bli intressant och kolla resultatet sen. Blir säkert jätte fint!
Fast tänk om det skulle se ut så här när man rusar in genom toadörren: 

Alla bilder lånade från internet.

Nu blir det kvällens obligatoriska kopp te och sedan sovdags i väntan på helgen. Vart har denna vecka tappa bort sej?




1 kommentar:

  1. Hej!

    Tack rara du för fina kommentarer!
    Fina inlägg!

    Ha en jätte fin helg och hoppas att solen ljuser på dig med :)

    Kram Sirpa

    SvaraRadera