torsdag 10 mars 2011

Nytt i bokhyllan!

Denna vecka har sen gått fort. Har haft massor att göra, både hemma och på jobbet. Ska bli så skönt med veckoslut, trots att jag antagligen hamnar sitta en stund på övertid imorgon och eventuellt tar en sväng till jobbet även på lörda! Men men, man ska inte klaga, jag har ju iallafall ett jobb, som jag dessutom trivs med!!

När jag får en stund över här hemma försöker jag ta fram en bok eller tidning. Mitt senaste förvärv i bokväg är denna:

"French Country Style at home" är en riktigt bra bok, innehåller massor med inspirerande bilder och fina hem. Men den har även inslag av stilar som inte faller mej i smaken, som får mej att tänka på typisk europeisk inredning (va konstit då den heter FRENCH country :) ). En bok värd att läsa/bläddra i, men dock ingen hit för min del!! Fast tänkte ändå visa ett par bilder ur boken i fråga...



Jag har fastnat ordentligt för fönster i inredningen. Då menar jag inte vanliga fönster i ytterväggen... utan fönster som prydnad på väggen eller mellan 2 rum. Hur läckert som helst tycker jag!!
 
Sen en liten bonus-bild...hur tufft som helst med så många olika färgers stolar, tänk att ha alla dessa runt ett väldukat bord på sommarstugan! Fräscht!! :)

Nu har jag bara ett program kvar för kvällen...färga håret, får se hur det går! Wish me luck!


2 kommentarer:

  1. åh, ja älskar fönster i inredning.. bara man skulle hitta en riktig oldie ;)

    SvaraRadera
  2. Hejsan ! Torsdag kväll redan... Alltid skönt att sätta sej ner med en inredningsbok... Ja och fönster i inredningen är nog så snyggt.. Men inte lätt att hitta gamla rutiga fönster mer...
    Hoppas du blev fin i håret !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera