måndag 7 mars 2011

Loppis på riktigt!!

Här i blogg-världen verkar det rätt pop att gå på loppis och fynda grejer, men nu frågar jag er...
Brukar ni själva föra saker till loppis för försäljning? Jag ska verkligen ta tag i saken nu i veckan, har nämligen grävt igenom alla garderober och skrubbar här hemma och nu ska allt överlopps skrot ut. Nu pratar jag främst om kläder, för så mycket extra hushålls- eller inrednings grejor har vi inte pga vår flytt för några månader sedan, då gick man verkligen igenom allt och slängde en massa!!!



Men hoppeligen finns det nån där ute som kan ha nytta av mina kläder, annars hamnar resten i nån slags klädinsamling!

Nu skall jag ta ett sista ryck och gå på jompa ( behövs verkligen efter helgens bravader), sen hem igen och efter en varm dusch krypa ner i rena lakan och läsa på min nya bok:

Nämligen Läckbergs 5e bok( jag vet, jag läser dem lite i fel ordning...) :) Men det gör inget!!


2 kommentarer:

  1. Jag kan svara att jag är rätt så lat med kläderna (prylar kan jag föra på loppis gärna för de har tendensen att gå bättre åt).. Har fört några gånger då mamma har haft bord, men jag orkar inte släpa hem dem igen då det tycks vara så att de första dagarna man har nytt bord så går det åt en hel massa kläder och sen rörs de inte efter det. De där som kollar kläder på loppis går tydligen så ofta att de vet exakt när det har kommit ett nytt bord och sen har de kollat det bordet och är inte längre intressant. Ja till min point, att de senaste gångerna jag har stortömt garderoben har jag helt enkelt bett Bob föra sopsäckvis med kläder till en UFF-låda. Då blir man liksom säkrast av med dem och behöver inte stå och vika och rada och inte heller fixa prislappar... jag vet jag är LAT.

    SvaraRadera
  2. Men det är faktiskt lite jobb med de här loppisen, och speciellt med kläder. Men har inte provat det i Åbo ännu så tänkte ge det en chans...vi får se hur det går!!

    SvaraRadera