lördag 26 mars 2011

Klåparens påskblommor

Hej hallo alla ni som orkar släpa er in till min blogg (uppskattar det verkligen). Hur har ni spenderat denna vår-lördag? Själv stod jag pigg och hurtig klockan 9 på morgon i skidspåret. Man måste ju passa på under förmiddagen medan man ännu kan skida på "skaran". Helt ljuvligt väder var det också, kan inte klaga! Efter det har man även hunnit med lite shopping och en kaffegäst. Nu får man se vart resten av kvällen lider... man vet aldrig!

Här kommer sådär by the way lite bilder på mina påskblommor.




Dessa bilder är då tagna igår kväll. Men fick lite chock när jag steg upp imorse. Igår när jag köpte narcisserna hade typ ingen av dem blommor, men idag är det andra takter. Nu lyser de vackert gula i vårt vardagsrum.


Nu från blommor till nånting helt annat!!
Eftersom gårdagen inte började så hemskt bra, så skulle det faktiskt va rätt skönt med ett glas vin idag. Och jo, bara ett glas räcker! Det är konstigt hur man ser ibland så otroligt kritiskt på sej själv. Vill inte påstå att jag har dåligt självförtroende, men bara jag går och "klåpar" en sak / misslyckas med nåt, så får mitt självfötroende en törn. Jag intalar mej själv att jag typ är en "dålig människa" som inte duger. Man är helt enkelt inte tillräckligt bra och uppfyller inte de krav man har på sej själv. Usch nu babblar jag en massa djupa konstiga saker, men så känns de i allafall ibland. Tyvärr inte så mycket att göra åt. Bara att bita ihop och rycka upp sej. Se framåt och försöka lära sej av sina misstag!

Sköt om er kära ni, jag ska försöka ta reda på vilka mina eventuella kvällsplaner är!
Ha´re gött!

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du var som var så tidigt i farten... Att skida på skaren är härligt..
    Våra småvägar är ännu glashala så vill inte gå ut och gå..
    Såg att du skall skaffa dej en liten misse, va mysit. vi har inte kunnat ha djur för vår yngre är allergisk.
    Man lär sej av sina tabbar ! Livet är sånt ibland och det känns just då, men ser man i backspegeln så var det inte så farligt..
    Ha en skön lördag kväll!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Du har så rätt, fast den här gången skulle de ha hjälpt om jag skulle ha kollat lite extra noggrant i BACKSPEGELN!!! ;p

    SvaraRadera