fredag 4 februari 2011

Välgörenhets grönsaker!

Detta inlägg kommer att handla om RIKTIGA grönsaker (inte krukväxter)!
Bestämde mej igår för att idag skulle jag göra grönsaks-purésoppa. Kanske inte låter såå lyxigt, men jag gillar det. Denna gång ville jag ha en ny ingrediens... den utvalde blev: BATATEN!


Har faktiskt aldrig tidigare tillrett grönsaken/rotsaken i fråga, visste inte ens säkert hur den smakade?

Därför vågade jag inte chansa att göra en soppa på endast Batat, utan den fick sällskap av en massa andra grönsaker.


Efter att alla grönsaker mosats, brukar jag tillägga en färskost i valfri smak(denna gång fick det bli gräslök)!

Även denna gång blev soppan riktit bra, with a hint of batata :D!!



Från grönsakssoppa till nåt helt annat:
Började fundera vidare på inlägget jag skrev tidigare idag om "Humanity" armbandet och om att skänka pengar till välgörenhet.  Kyrkans utlandshjälp har ett alternativ som heter "annorlunda gåva". Då får man själv bestämma vad exakt man vill skänka pengar till. Kanske medicin, en filt eller varför inte 6 hönor? Samtidigt kan man ge detta som en gåva till vänner och bekanta ( alltså inte själva hönan, utan donationen, som en etisk och ekologisk gåva). 

Ska nog ta och kolla in detta lite noggrannare...
Om ni är intresserade: TRYCK HÄR

Trevlig fredagkväll allihopa !!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar