torsdag 24 februari 2011

PÅSK ägg?

Fastän påsken inte står vid dörren än, ser det ändå ut så hos oss!! Eller nästan iallafall.
Har ni sett så tjusiga "cirkusägg" som pryder min ägglåda i köket:




Fick nämligen med från Borgå några lådor ägg. Riktiga "bondgårds-hönsägg" som våra "cirkushöns" har värpt. Dom ser rätt skojiga ut våra hönor!!Alla färger och storlekar...och därför ser också äggen ut därefter!!
Om jag kommer ihåg skall jag visa nån dag lite bilder.

Tack och hej för mej...
Hälsningar från en väldigt snörvlig bloggare ( trodde jag sku komma undan den förbenade vinter-flunssan iår, men NEJ!!)

2 kommentarer:

  1. Tror nog inte att jag varken sett hönor eller ägg som sku vara så färggranna som era :)

    SvaraRadera
  2. de e int alla som har små GRÖNA hönsägg hemma :)
    Men våra spräckliga höns e ganska gulliga!!

    SvaraRadera