torsdag 10 februari 2011

My cup of tea?

Tidigare i veckan tittade jag in hos " skärgårdsbruden". Hon hade gjort ett färggrant och trevligt inlägg om DETTA!! Så jag blev inspirerad och bestämde mej för att ta några bilder på även mina koppar. Men eftersom dom flesta har sett alla de nya muminmuggarna eller kanske har dem hemma i skåpet, så tänkte jag visa några gamla godingar!!

Dessa fyra finingar hade vi hemma när jag var liten. Kan inte säga exakt när de kommit ut men minns att vi hade dem när jag gick i lågstadiet, så kanske i mitten på 90-talet!

Först har vi muminmamman!










...Muminpappan











...Mumintrollet












...och till sist den som var "min" mugg, alltså Snorkfröken.
.










Det som jag gillar allra mest med muggarna är att alla bilder är svartvita.
Bara själva muggen/bakgrunden har olika färg.

Det var allt för idag, nu skall jag ta en kopp te!:)
Ha en skön kväll...




1 kommentar:

  1. tror jag har 11 eller 12 muggar. det var inte meningen att samla dem men det har bara blivit fler hela tiden. har ingen av dem du visar.de e fina!
    ~marita~

    SvaraRadera