onsdag 23 februari 2011

Kyligt men VACKERT!!

Trots att vi gnäller och ojjar oss ikapp med varandra över den bittert kalla vintern, vill jag ändå framhäva den positiva sidan ( man måste ju hitta det positiva i allt, RIGHT?).

När solen kastar sina värmande och uppmuntrande strålar över snön som gnistrar likt ett hav av diamanter, VISST ÄR DET VACKERT!!

Bilden är tagen i Borgå förra helgen.
Fastän bitande minusgrader njöt vi hela dagen ute med 7 lager kläder på!


 
Men jag håller med, när termometern visar över -20 börjar det kännas hopplöst!!
Fast nu ska jag fortsätta tänka i positiva banor, hörde faktiskt rykten igår om att våren skall vara här på allvar på 1 månad, känns ju lite overkligt!! Men vi får se!!

Tudiluu!!

2 kommentarer:

  1. Jag har börjat tänka lite likadant. Man borde verkligen njuta av de vackra vädret och framförallt de vackra vinterlandskapet.Våren kommer nog som den alltid gör.. men endå skulle tempen börja vara närmare 0 så småning om :)

    SvaraRadera
  2. Underbart vacker vinterbild.. Jag gillar vintern...Men är nog lite bortskämd då det finns maskiner som skottar backen och bilen ståt i garaget...
    Men jag har njutit sååå av dessa gnistrande vinter dagar...
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera