lördag 5 februari 2011

I vårat kök...

Hej hopp, hoppas eran lördag har börjat bra!
Håller själv på att värma upp inför kvällens melodifestival med SCHLAGER RADIO !! Råkade hitta den tidigare i veckan, så nu har den spelat en hel del hemma hos oss :) ( jag vet, jag är en liten schlager nörd :P).

Men nu till dagens bilder, tyckte det var dags att visa något hörn från vårt kök.
Först en bild på köket som helhet vid matbordshörnet, här ser man även vår halvpanel som vi pysslade med tidigare i vintras.

Sen en liten bättre bild på min kära tallrikshylla...äntligen har jag hittat lite små saker att ställa i den.


Men fortfarande gapar den lite tom, har ju inte hittat några TALLRIKAR än som jag  gillar! Men den dagen kommer väl!

Igår blev det även lika bak i vårat kök, resultatet blev:
halvbra-choklad-muffinsar:

Det knepiga blev då jag skulle försöka få ut dem ur min teflonform, vilket skämt. Men de smakade ändå rätt okej!

Och ett tips om man skall strö florsocker på nåt bakverk och inte har någon passlig sil, använd en "löste-hållare" ( va tusen det nu sen heter påriktit??). Hur som helst, det funkar super bra, använde den även när jag ville ha florsocker på mina julstjärnor i julas!! Som gjort för det ändamålet!!



Nu skall jag sticka ut och äta i trevlig sällskap, sedan Melodifestivalen!!
Sköt om er!!

1 kommentar:

  1. Tallrikshylla är högt på min önskelista!
    Snyggaste lampan du har..likadan hänger över vårt matbord ;)
    ~marita~

    SvaraRadera