torsdag 3 februari 2011

Hej, Kristina 40 år!

Igår stegade en tant in till mitt jobb, en av våra kunder.
Vi hade endast haft kontakt per e-mail och telefon. När hon fick syn på mej, presenterade jag mej och hon utbrast:
" Är du sådääär ung, jag hade I ALLAFALL gissat 15 år äldre"!!!
ÖÖÖh, hur skall man ta detta, komplimang eller? Hm knappast, jag log tillbaka, småskratta lite och tänkte: tack bara!! Plötsligt förvandlades man till en 40-åring, borde man ha ålderskris?

Nåja, för att prata om nåt annat än våra "roliga" kunder, så har jag glädjen att få presentera ett av mina fynd från butiken "Jokikatu 6" ( berättade om den förra veckan då jag befann mej i Borgå).

Äntligen hittade jag en söt "Välkommen" skylt... verkligen inte varje dag man springer på svenskspråkiga skyltar i Finland, tyvärr!! Men ibland har man tur...

Bara ett kvarter från inredningsaffären i fråga finner man världens bästa choklad, alltså påriktit.
Jag prata naturligtvis om Brunberg.... deras "toffeknappar" och "rischoklad" is to die for!! MUUUMS (a la Maria Montazami). Ni kan även besök deras hemsida HÄR.

Jag har faktiskt som bäst en påse rischoklad hemma... njuter varje kväll av en liten bit!!! Man bara int kan motstå!

Hej hopp!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar