onsdag 16 februari 2011

Gammalt och nytt

Några små "nya" saker har krypit in i vårt vardagsrum.
Vi  börjar med det gamla:

Förra veckan fyndade jag på loppis en liten "guld"-ljusstake. 
Men den glimmande guldfärgen tilltalade inte mej speciellt mycket!
Så fram med målfärgen än en gång...


Den fick bli vit...SÅKLART!!



Några söta kristaller hängde färdigt i ljusstaken, så dessa avlägsnades naturligtvis under målningsarbetet.
Enkelt, billigt och personligt!

Nu till det nya:
Eller egentligen köpte jag dessa redan för några veckor sedan, men oanvända är de fortfarande! Nämligen mina nya romantiska vinglas!



Hade en längre tid funderat på att köpa nya "ordentliga" vinglas som man kunde samla på, ville dock inte ha de typiska Iittala vinglasen som finns i var och varannat hem (nog för att de också är riktit fina, kändes bara inte som "min grej"). Men köpte endast 8 st glas och har börjat ångra mej i efterhand. Så ska gå och kolla nu i helgen om jag skulle köpa några till! Ett dussin är väl ändå alltid bra att ha!!

Nu blir det middag och senare spinning!
Tjilevippen!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar