måndag 3 januari 2011

Maalais Unelma = Borgå

Under det senaste halvåret har jag läst var enda en "Maalais Unelma"-tidning (tror jag) och till min förvåning finns det nästan varje gång någonting från Borgå. Jobbar en Borgåbo på tidningen eller finns det bara en massa fina hem där :)! I senste numret fanns bilder från ett vackert hem, beläget ganska nära mina hemtrakter.


 
När jag läste vem som bodde i huset, utbrast jag " men det är ju hon". Har aldrig träffat personen ifråga, men har två vackra ting som hon har gjort!!



Det är nämligen frågan om Catharina Forsström. Hennes keramik arbeten är helt underbara, just min stil!



Kolla så fina, älskar det lilla söta hjärtat som tycks vara en röd tråd åtmistone i denna serie!
Skulle jätte gärna vilja se vilka andra produkter som finns i denna serie... så enkel och nätt!
 

4 kommentarer:

  1. Hej, snubblade in till dej, världen e liten :)
    ja måste bara kommentera att jo, den här ena reporten i maalais unelma e från borgå :)
    hon har haft en egen inredningaffär i gamla stan men nu har hon en ny butik med kläder för barn.Vet inte om hon ännu jobbar med tidningen samtidigt.
    Jag har oxo en grej av carina och blev mäkta förvånad när jag märkte att hon bor riktigt nära oss... :)
    Ha en bra fortsättning på veckoslute!

    SvaraRadera
  2. oj, ett litet skrivfel, catharina menade ju jag :)

    SvaraRadera
  3. Jag har ett jättefint hus i borgå, eller menar inredningen ;) Men ingen kommer o gör reportage för jag är utböling! Alltså finns det verkliga guldkorn i B. men de flesta slipper inte till blaskorna, vet jag för jag har oxå sett andra...Man måst typ ha varit dagiskompis med ngn för att nåt ska hända. Har träffat "Cattis Keramik" och hon säger inte ett knyst om sina produkter utan GOOGLAT mig fram trots att jag bor ca 20km från dem. O 20km är liite i Borgå. Ja så hit googla jag mig då. För att få veta mera om min nya hemstad sen typ fyra år tillbaka, o var man får köpa cattis keramik.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att du får tag på hennes härliga keramik-produkter. Känner inte till om någon affär säljer dem? Mina produkter har jag köpt av henne på olika marknader och en gång har jag faktiskt varit hem till henne.

      Radera