tisdag 18 januari 2011

Lugn helg i bagaget

Veckoslutet susade förbi som vanligt. Men en riktit skön helg blev det. Inget speciellt program, samtidigt som man ändå inte bara satt hemma och slöa.
Fredagen hade jag kaffe-rep men en kompis som jag inte sett på länge...och munnen gick i ett :) !! Roligt med lite skvaller och catch up!!

På lördagen blev det lite handboll, bakning, film och på kvällen Bowling med Dennis Pizza efteråt!!



En ivrig Bowlare väntar på att få visa sina talanger!! Men tyvärr blir det ingen framtida karriär inom den idrottsgrenen!!

På söndagen släpa vi oss till gubbens föräldrar på middag och skidning, dock en väldigt kort skidtur pga en krasslig gubbe med skavsår !!
Söndagskvällen spenderade vi i gott sällskap med PLÄTTKALAS!!! Mums! Man kunde välja mellan stora-,  små-,  banan-, äppel- och såklart "vanliga" plättar. Dessa serverades med jordgubbssylt och vispgrädde!!!
(Inte min egen bild)

Mätt och belåten gick jag tidigt till sängs, ville nämligen läsa slut en spännande bok. Så nu har jag plöjt igenom min första Läckberg bok, Sjöjungfrun, och den var sen bra!!
Har tidigare sett 4 filmer som är baserade på hennes böcker. Jag har gillat dem skarpt, så tyckte det var dags att ge även hennes böcker en chans. Behövde verkligen inte bli besviken. Så next: FYRVAKTAREN!!

3 kommentarer:

  1. Gillar oxå Läckbergs böcker. Läser just nu Fyrvaktaren :)

    SvaraRadera
  2. Heidi> Har du kommit långt? Är den bra? Jag har ju inte så många av hennes börcker att jämföra med...men ska nog ta och börja på den nu i helgen!

    SvaraRadera
  3. Det är spännande och närmar sig upplösningen. Måst alltid läsa på morgonen oxå då ja äter morgonmål.

    SvaraRadera